Myślenicki dworzec wczoraj, dzisiaj i jutro

20 stycznia 2011 Wydanie 3/2011
Myślenicki dworzec wczoraj, dzisiaj i jutro
PKS maj 2010, styczeń 2011 i wizualizacja na maj 2011, fot. Piotr Jagniewski

Mijają dwa lata od zburzenia starego budynku dworca. Kiedy rok temu pisaliśmy o pierwszych 12 miesiącach bez dworca, nic nie zapowiadało zmiany. Mieszkańcy nadal marzli pod wiatami przystankowymi, a właściciel ciągle nie rozpoczynał prac budowlanych. W lutym ubiegłego roku przedstawiono plany, a w październiku rozpoczęto budowę nowego. Będzie gotowy w maju 2011

Symboliczne wbicie łopaty pod budowę dworca miało miejsce 22 października 2010 roku. Formalne rozpoczęcie prac było możliwe dzięki decyzji o podtrzymaniu zgody na budowę dworca wydaną 15 września przez wojewodę małopolskiego Stanisława Kracika. Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego i umową z MPK Łódź, gmina Myślenice gwarantuje utrzymanie dworca przez 50 lat.

Powstający budynek będzie łączył funkcje komunikacyjną i handlową. Projekt uwzględnia jednopoziomowy budynek o łącznej powierzchni 3500 m.kw. z ciągiem sklepów od strony ul. Słonecznej. Część dworcowa będzie składać się z dziewięciu przystanków oraz dwóch stanowisk dodatkowych. Będą tutaj kierowane zarówno autobusy jak i busy prywatnych przewoźników. Statystycznie w gminie na jeden przystanek przypada ok. 3600 mieszkańców. Dla porównania łódzki dworzec liczy dziewięć przystanków, co sprawia, że na jedno stanowisko autobusowe przypada ponad 8200 mieszkańców. Do tej pory zdemontowano wiaty przystankowe, a w ich miejscu powstaje nowa konstrukcja.

Obecnie pasażerowie czekają na autobus przy tymczasowych stanowiskach znajdujących się od strony ul. Słonecznej. Po ostatnich roztopach, aby wsiąść do autobusu trzeba pokonać błotny, kilkumetrowy odcinek. Przed wodą i błotem mają chronić płyty betonowe ustawione przy słupach z rozkładami jazdy, jednak pytani przez nas pasażerowie zgodnie przyznają, że to raczej prowizoryczne rozwiązanie. Według zapowiedzi Marka Koźmińskiego, właściciela terenu i głównego udziałowca spółki MK4 Invest, dworzec zostanie oddany do użytku do końca maja 2011 roku.

p.jag
fot. Piotr Jagniewski